wtorek, 31 marca 2015

PIZZA #gotujzisia

Składniki na ciasto:
► mąka typu 405 - 500g
► suche drożdże - 1 paczka
► woda - 300ml
► sól - 3/4 łyżeczki płaskiej
► oliwa z oliwek - 1 łyżka stołowa
► cukier - 2 łyżeczki płaskie

W tym miejscu chciałabym przeprosić takiego jednego Pana z garnka za odmówienie podania przepisu na ciasto... a więc: przepraszam, mam nadzieję, że mi Pan wybaczy, jeśli nadal jest Pan zainteresowany może Pan śmiało korzystać.

Wracając do składników, jak zwykle zrobiłam zdjęcie przedstawiające je (oczywiście w kadr wpadły mi kotki:*:*):



















1. Do miski wsypać mąkę i paczkę suchych drożdży. Wymieszać. Następnie dolać wody:



















a później resztę składników, wszystko ugniatać aż do powstania ciasta:



















✿ Jeśli podczas ugniatania ciasto kleiło się za bardzo, można dosypać trochę mąki.
✿ Przykryć ciasto w misce ściereczką i odstawić na około 30 minut do wyrośnięcia.

2. Nastawić piekarnik na 200°C



















3. Teraz można zająć się składnikami do pizzy. Oczywiście mogą być różne, jak kto woli, ja wybrałam: sos pomidorowy, pieczarki, szynkę, ser (moja ulubiona kompozycja):



















✿ SOS POMIDOROWY
Jest to Fix do Spaghetti Napoli z Knorr. Do garnuszka wlać 200ml wody, łyżkę oliwy z oliwek, bądź oleju:



















Oraz wsypać zawartość torebki:



















Gotować mieszając (około 5 minut), gotowy sos powinien wyglądać tak:



















✿ PIECZARKI
Należy je obrać:



















i pokroić w plasterki:



















✿ SZYNKA
Z szynką nic nie trzeba robić, może jedynie pilnować by żaden wiecznie głodny kotek nie zwinął jej ze stołu, tak jak było w moim przypadku, niestety nie mam tego uwiecznionego na fotografii, proszę wierzyć na słowo.

✿ SER
400g sera:
























Rozpakować:
























Zetrzeć na tarce o grubych oczkach:



















4. Po 30 minutach ciasto powinno wyrosnąć:



















Można z niego zrobić jedną, dwie, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, a nawet więcej pizzy! Zależy jaki ma się rozmiar blaszki, na jak grube ciasto ma się ochotę itp. Ja zawsze robię dwie, więc dzielę ciasto na połowę:



















Blachę należy nasmarować oliwą lub olejem, położyć na niej jedną część ciasta:



















i za pomocą małego wałeczka:



















Rozwałkować:



















Jeśli ktoś nie ma takiego fajnego wałka, może rozwałkować dużym i bawić się w przenoszenie tego na blachę.

5. Czas na rozłożenie składników! Najpierw sos:



















Później można sypnąć oregano, o którym nie wspomniałam wcześniej:



















Układamy pieczarki:



















Następnie szynkę:



















Moja siostra lubi dodatkowo kukurydzę na pizzy, ja nie przepadam, więc kukurydza jest tylko na połowie:



















I można w końcu położyć ser:



















6. Piekarnik powinien się już rozgrzać. Włożyć pizzę na ok. 17 minut:



















Można teraz zrobić drugą pizzę, z której nie mam już fotorelacji, gdyż robi się ją tak samo jak pierwszą.

7. Po 17 minutach wyjąć pizzę:



















Pokroić:



















Nałożyć sobie kulturalnie na talerzyk:



















i... można szamać;)

3 komentarze:

  1. Powiem Ci, że tym fixem mnie zaskoczyłaś. Ja zawsze smyram keczupem na spód. Gotujesz tak czysto, że aż szkoda jeść tego arcydzieła! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam<3
      (rzeczywiście miła niespodzianka pod nickiem) ;)

      Usuń
  2. Bardzo smakowicie wygląda ta Pizza :>

    Pozdrawiam
    Bartek vel Akysz

    OdpowiedzUsuń